Kadınlar için
Kordon bağlatmak caiz midir?
Gebeliği engellemek için kordon bağlatma vb. yöntemler caiz midir?
-Kordon bağlatma ve benzeri yöntemlerin uygulanması caiz mi?
- Kordon bağlatma da kadının döneminde yumurtlaması engelleniyor. Kanal bağlatma da diyorlar galiba. Şimdi kısırlaştırıcı ameliyeler caiz değildir. İster erkek olsun ister kadın olsun. Onun kısırlaşmasına bir daha doğum yapmamasına sebep olacak veya hamile bırakmasına engel olacak hareketler insan erkek insanlar için caiz değildir. Yani kadın kısırlaştırılamaz, erkek kısırlaştırılamaz. Her birinin kısırlaştırma yöntemi ayrı. Ama geçici tedbirler uygulanabilir yani o gebeliği önlemek için geçici tedbirler uygulanabilir buna izin veriliyor. Gerçi pek iyi görünmüyor ama izin vermiyor. Mesela Kur'an-ı Kerim'de geçiyor. Rızık korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin onları da size de biz rızıklandıracağız ayet-i kerime var. Ve bu daha çok tabi eski araplardaki çocuğu besleyemem endişesiyle çocuğu, dünyaya gelmiş çocuğu öldürmeye yöneliktir.
Şimdi günümüzde tıp diyor ki ana rahminde artık döllenme bitmiş, zigot haline gelmişse yani süper yumurta döllenmiş ve bir hale gelmişse o canlı bireydir. Ve onu öldürmeyi de dünyaya gelmiş çocuğu öldürmek gibi kabul ediliyor. O zaman bu ayeti kerime buraya da şamil demektir. Ama Peygamber Efendimizin (SAV) izin verdiği de vardır.
Yani o azil derler. O günkü doğum gebeliği önleme veya gebe kalınmamasını sağlama yöntemi ilkel ona izin vermiş. İzin verdiği için bu caiz diyor deniliyor ona. Ama hangi şey geçici olan daha iyi olan değil ama iyi bir şey de değildir yani çok güzel peygamber öbür taraftan diyor ki "evlenince çoğalın" Nikahlanın çoğalın, ben sizin çokluğunuz ile övüneceğim, yarın mahşerde övüneceğim-" buyuruyor.
Bu geçici olan defalık olan veya neyse bir sürelik olan ki o farklı yönlerde yöntemler uyguluyorlar bu hüküm olarak caizdir ama uygulanması daha iyi olur. Ama daimi olan kalıcı olan gebeliği önleyici veya gebe bırakmayı önleyici yani erkeklerin uygulamalar haramdır, caiz değildir. Şimdi bu kordon bağlama denilen şey biz önce şöyle biliyorduk, bu bağlandığı zaman bunun dönüşü yok. Dolayısıyla artık bu kadın daha doğum yapamaz. Böyle ise caiz değildir. Hem din bunu yasaklıyor hem de vakı. Mesela şöyle düşünelim bir kadın daha genç, doğum yapmamak için kordon bağlatıyor. Çocuğu da var 1-2 tane sonra kocası ölüyor veya kocadan ayrılıyor ve kadın ikinci mi kocayla tekrar evlenme durumunda kalıyor. İkinci bir kocayla evlendi o kordon bağlanmışsa artık bir daha hamile kalamayacak bir de bu yönü var. O yüzden kalıcı olan uygulamalar caiz değildir. Eğer bu konudan bağlama kalıcı işi yani bunun geri dönüşü yoksa veya geri dönüşü çok büyük külfet gerektiriyorsa bu caiz olmaz.